İngiltere'nin başkenti Londra'da kadınlara reklam göstermeyi amaçlayan interaktif pano bir otobüs durağına yerleştirildi.
Çocuk
yardım kuruluşu Plan UK'nin 40 saniyelik reklam kampanyasını gösteren
akıllı ekran, Londra'nın işlek Oxford Caddesi'ndeki bir otobüs durağına
yerleştirildi.
İlginç reklam yönteminde, panodaki kamera
ekranın önünde duran kişinin yüzünün özelliklerini ölçerek, erkek mi
kadın mı olduğuna karar veriyor, kadınsa reklamı gösteriyor, erkekse
hayır kuruluşunun web sayfasına ekranı yönlendiriyor.
Reklamda
yoksulluk ve ayrımcılıkla karşı karşıya bulunan, yaşamlarına nasıl yön
verecekleri konusunda karar hakkı bulunmayan az gelişmiş ülkelerdeki
kadın ve genç kızların durumuna dikkat çekiliyor.
Reklamda kendi
hayatlarını anlatan İngiltere, Mali ve Tayland'dan 13 yaşında üç kızı
gösteren Plan UK yöneticileri, cinsiyet ayrımcılığının farkına
varmaları amacıyla reklamı erkeklere göstermediklerini belirtiyorlar.
30
bin sterline (yaklaşık 83 bin 500 TL) mal olan interaktif reklam
panosunda gösterilen kampanya ile hayır kuruluşu, yoksul ailelerin
kızlarına eğitim vermek amacıyla 4 ayda 250 bin sterlin (700 bin TL)
toplamayı hedefliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder