1. Yaratıcılığın Sınırlı Olması ve Düşük İlgi:
Açıkhava reklamlarında, bir anlık görüşten, bir anda reklamın göze
çarpmasından ve etkisinin kısa olmasından kaynaklanan ilgi kaybı söz
konusu olabilir. Reklamdaki birçok simge, resim vb. 10 saniyeden daha
kısa bir süre göze çarpar ve etkisini kaybeder.
2. Görüntü Kirliliği:
Açıkhava reklamlarının,
görülme olasılıkları yüksek olduğundan insanların yoğun olduğu yerlerde
bulunması tercih edilmektedir; bu da reklamların belirli bölgelerde
aşırı yoğunlaşmasına neden olmuştur, Reklamların belirli alanlarda,
bölgelerde yoğunlaşması, algıda seçiciliği azaltmış ve ilginin
azalmasına neden olmuştur. Bu gibi talep düşüklüklerinin önlenmesi için
reklam şirketleri yeni alanlara yönelmişler ve görüntü kirliliği
yaşanmasına, verilmek istenen etkinin de tam tersine dönmesine neden
olmuşlardır.
3. Değişken Maliyetler:
Açıkhava reklamcılığında
gelişen yeni teknikler ve bunların uygulanması, yeni trendler ile
birlikte ileri teknoloji ürünü reklam araçlarının kullanılması reklam
maliyetlerini yükseltmiştir.
4. Pazar Segmentlerindeki Değişim:
Günümüzde
pazarların kendi içerisinde küçük segmentlere ayrıldığı gözönüne
alınırsa, açıkhava reklamları bu segmentlere değil kitle hedeflerine
yönelmektedir.
5. Ölçme ve Değerlendirmenin Zorluğu:
Reklam
mecraları içinde ölçüm yapmanın en zor olduğu alan açıkhavadır. Bunun en
önemli nedeni ise hedef kitlenin hareketli olmasıdır. Televizyon veya
gazetede olduğu gibi belli bir noktaya, belli bir süre dikkat
verilememektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder