7 Şubat 2012 Salı

Açıkhava Reklamlarının Avantajları

1. Ulaşılabilirlik ve Sıklık: 
Açıkhava reklamlarının en önemli özelliği hemen hemen her yerde büyük kitlelere kalayca ulaşabilmesidir, bu nedenle reddedilme olasılığı yok denecek kadar azdır. Reklamlar kendilerini otomatik olarak kitlelere sunarlar, insanlar bu reklamlar için bir bedel ödemek zorunda değildirler.
Açıkhava reklamlarının bu özelliği onlar vasıtasıyla reklamı yapılan, tanıtılan ürünlerin kalıcı olarak akıllara yerleşmesini kolaylaştırır, böylece doğrudan akılda olmayan ihtiyaçların giderilmesi için çağrışımlar yaratılmış olur.

2. Düşük Maliyet: 
Reklamların hedef kitlelere ulaştırılma maliyeti açısından açıkhava reklamları en avantajlı mecra olarak karşımıza çıkar.

3. Yaratıcılık: 
Uygun mekanlarda yer alan açıkhava reklamları hedeflediği kitleye ulaşacaktır: bunun için reklamcının bu reklama: renklerle, şekillerle katacağı yaratıcı boyut, reklamın istenen amaçlara kolayca ulaşmasına yardımcı olacaktır. Boyulların seçimindeki geniş yelpaze sayesinde açıkhava tabelalanyla istenen her türlü mesaj verilebilir. Birbiriyle ilişkili geniş ürün dizileri, ulusal yerel kampanyalar, ürün kimliğinin pekiştirilmesi açıkhavadaki geniş seçenek yelpazesinin sunduğu bir avantajdır.

4. Farklı Mekanlara Kolay Yerleşim: 
Farklı yerlerde, farklı büyüklüklerdeki reklamların kolayca yerleştirilebilmesi ile yol kenarlarına, dağlara, yüksek tepelere, köprülere yerleştirilebilen açıkhava reklamları adeta dış mekanları tamamlayıcı birer aksesuar görünümünde hedef kitlelere ulaşmada avantaj sağlayacaktır.

5. Esneklik: 
Açıkhava reklamcılığı gider ve içerik bakımından da çok esnektir. Reklam veren bütçesine göre birçok farklı açıkhava reklam türünden, istediği ebatlarda, istediği sayılarda salın alabilmekte veya kiralayabilmektedir.

6. Kapsam: 
Pazarı, bir günde toplam hedef kitlenin tümüyle veya daha da fazlasıyla kuşatabilmek ancak açıkhava reklamcılığı ile mümkündür. Bir araştırmaya gore. 30 günlük bir sürede 100 adet tabela, ortalama bir pazardaki her 10 kişiden 9 tanesinin gözüne çarpmakladır. Bu süre içerisinde reklam mesaıı bu sayının 31 katı kadar olası alıcıya ulaşmış olur.

7. Pekiştirme: 
Dünkü gazete veya TV reklam olgusunun tersine açıkhava reklamı gün boyu insanların aklında kalır, bu potansiyel alıcılara ürünleri hatırlatma ve satma işlevini kolaylaştırır. Reklamların boyutları gözden kaçmayan bir pekiştirmeyi sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder