1. Ulaşılabilirlik ve Sıklık:
Açıkhava reklamlarının
en önemli özelliği hemen hemen her yerde büyük kitlelere kalayca
ulaşabilmesidir, bu nedenle reddedilme olasılığı yok denecek kadar
azdır. Reklamlar kendilerini otomatik olarak kitlelere sunarlar,
insanlar bu reklamlar için bir bedel ödemek zorunda değildirler.
Açıkhava reklamlarının bu özelliği onlar vasıtasıyla reklamı yapılan,
tanıtılan ürünlerin kalıcı olarak akıllara yerleşmesini kolaylaştırır,
böylece doğrudan akılda olmayan ihtiyaçların giderilmesi için
çağrışımlar yaratılmış olur.
2. Düşük Maliyet:
Reklamların hedef kitlelere ulaştırılma maliyeti açısından açıkhava reklamları en avantajlı mecra olarak karşımıza çıkar.
3. Yaratıcılık:
Uygun mekanlarda yer alan açıkhava
reklamları hedeflediği kitleye ulaşacaktır: bunun için reklamcının bu
reklama: renklerle, şekillerle katacağı yaratıcı boyut, reklamın istenen
amaçlara kolayca ulaşmasına yardımcı olacaktır. Boyulların seçimindeki
geniş yelpaze sayesinde açıkhava tabelalanyla istenen her türlü mesaj
verilebilir. Birbiriyle ilişkili geniş ürün dizileri, ulusal yerel
kampanyalar, ürün kimliğinin pekiştirilmesi açıkhavadaki geniş seçenek
yelpazesinin sunduğu bir avantajdır.
4. Farklı Mekanlara Kolay Yerleşim:
Farklı yerlerde,
farklı büyüklüklerdeki reklamların kolayca yerleştirilebilmesi ile yol
kenarlarına, dağlara, yüksek tepelere, köprülere yerleştirilebilen
açıkhava reklamları adeta dış mekanları tamamlayıcı birer aksesuar
görünümünde hedef kitlelere ulaşmada avantaj sağlayacaktır.
5. Esneklik:
Açıkhava reklamcılığı gider ve içerik
bakımından da çok esnektir. Reklam veren bütçesine göre birçok farklı
açıkhava reklam türünden, istediği ebatlarda, istediği sayılarda salın
alabilmekte veya kiralayabilmektedir.
6. Kapsam:
Pazarı, bir günde toplam hedef kitlenin
tümüyle veya daha da fazlasıyla kuşatabilmek ancak açıkhava reklamcılığı
ile mümkündür. Bir araştırmaya gore. 30 günlük bir sürede 100 adet
tabela, ortalama bir pazardaki her 10 kişiden 9 tanesinin gözüne
çarpmakladır. Bu süre içerisinde reklam mesaıı bu sayının 31 katı kadar
olası alıcıya ulaşmış olur.
7. Pekiştirme:
Dünkü gazete veya TV reklam olgusunun
tersine açıkhava reklamı gün boyu insanların aklında kalır, bu
potansiyel alıcılara ürünleri hatırlatma ve satma işlevini
kolaylaştırır. Reklamların boyutları gözden kaçmayan bir pekiştirmeyi
sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder