WOMM (Woed of Mouth Marketing) yani kulaktan kulağa pazarlama, müşterinizin ürün hakkında konuşması, bunu farklı kişilere anlatabilmesi için nedenler yaratmak olarak anlatılabilir basit olarak. Bu tanımla WOMM un müşteri memnuniyeti ve şeffaf iletişimine dayandığını söyleyebiliriz.
Şuanda üzerinde tartışmalar olsa da kabul edilmiş olan WOMM çeşitleri:
-Buzz Marketing (Fısıltıyla Pazarlama): Diyalogların başlamasına yol açmaktır. Buzz marketing modelinde müşteri iki arkadaşıyla konuşur, o iki arkadaş başka iki arkadaşıyla konuşur, böylece fısıltı-buzz ilerler.
-Viral Marketing (Virütik Pazarlama): Genelde e-mail ya da internet üzerinden yapılan eğlendirici aynı zamanda bilgilendirici çalışmalar olarak değerlendirilir. Yani dijital ortamdaki bir ürünün elektronik posta yoluyla tüketici tarafından sosyal çevresindeki diğer potansiyel müşterilere gönderilmesidir, bu şekilde iletişim ve yayılma sağlanır.
-Community Marketing (Topluluk Pazarlama): Fun Club, dernek gibi toplulukları destekleyerek ya da katılarak üyeler arasında marka ile ilgili paylaşım yapmaktır.
-Grassroots Marketing (Esastan Pazarlama): Gönüllüler yetiştirip motive ederek bir açılım yakalamak.
-Evangelist Marketing: Ürün/hizmet veya markayı savunacak ve yayacak gönüllü misyoner veya avukatlar yetiştirmek.
-Product Seeding (Ürün Besleme Yöntemi): Doğru ürünü doğru zamanda doğru kişiye (tanıtım amaçlı) doğru bilgilerle vermek.
-Influencer Marketing (Hatırlı Pazarlama): Ana toplulukları ve başkalarının fikirlerine yön verme yeteneği olan, ürünler hakkında konuşmaya meyilli kanaat liderlerini belirlemek.
-Cause-Related Marketing (Dava Destekli Pazarlama): Markalara bağlı, sadık tüketici grupları yaratmak için sempati yaratma ve bu doğrultuda sosyal konulara destek verme.
-Conversation Marketing (Konuşmalı Pazarlama): Konu hakkında ağızdan ağıza yayılacak bir söylenti başlatmak için oluşturulmuş ilginç veya eğlenceli reklamlar, e-postalar, dikkat çeken cümleler, eğlence organizasyonları veya tanıtımlar.
-Brand Blogging (Marka Bloglama Yöntemi): Açık ve şeffaf iletişim ruhuyla bloglar yaratmak ve bloglara katılım göstermek, o blog üyelerinin hakkında konuşabileceği bilgileri paylaşmak.
-Referral Programs (Referans Pazarlama): Hizmetten memnun müşterilerin, bu memnuniyetlerini arkadaşlarına tavsiye etmelerini sağlayacak araçlar yaratmak.
Ve bunlar doğrultusunda temel olarak pozitif WOMM stratejileri:
1. İletişimi geliştirmek.
2. İnsanlara konuşacak nedenler vermek.
3. Topluluklar oluşturmak.
4. Hedef müşteri kitlesini etkileyebilecek topluluklar ile birarada olmak.
5. Marka ve iş için gönüllü misyonerler yaratmak.
6. Müşterilerden gelen feedbackleri dinlemek.
7. İletişim kanalında şeffaf olmak.
8. Müşteriyi süreçlere dahil etmek, perdenin arkasını da onlara gösterebilmek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder