Planlama ve yürütme açısından açıkhava reklam medyasının diğer reklam
medyalarıyla bazı benzerlikleri ve farklılıkları vardır. Bunların en önemlisi, açıkhava reklamı medya planlaması, bir reklam planlaması
yaparken kullanılan ikincil bir araçtır. Açıkhava reklam planlamasını
yaparken;
• Pazarlama stratejileri tam belirlenmeli.
• Hedef kitle iyi belirlenmeli,
• Proje bütçesi tam hesaplanmalıdır.
1. Verilecek Mesajlar Net ve Açık Olmalıdır:
Açıkhava reklamcılığı doğru bir şekilde uygulandığında etkisi büyük bir
reklam aracıdır. Verilecek mesajlar kısa ve özlü olmalı, doğrudan hedefe
ulaştıracak nitelik taşımalıdır. Dolambaçsız bir şekilde anlatılmak
isteneni anlatmalı, bir hatırlatma aracı olduğu unutulmamalıdır.
Reklamın mesajını alması beklenen kişilerin beklentisini ilk bakışta
karşılayabilmelidir.
2. Hedef Pazar İyi Belirlenmelidir:
Açıkhava
reklamlarının diğer reklam araçlarını tamamlayıcı etkisi olduğu
unutulmamalıdır; bu nedenle hedef pazar ve pazarın yapısı iyi
özümsenmelidir.
3. Taslak özenil Hazırlanmalıdır:
Verilecek mesajın
oluşturulmasından önce ürünü çarpıcı bir şekilde tanıtmak için mesajın
verileceği ortam dikkatlice hazırlanmalıdır. Yazımda kullanılacak
harfler, büyüklükleri, renkleri, fondaki sadelik, renklerin birbiri ile
uyumu gibi kriterler göz önüne alınmalı ve aykırılıklardan
kaçınılmalıdır,
Etkili bir açıkhava reklamında;
• Kısa metin
• Çarpıcı ve uyumlu renkler.
• Kısa sözcükler,
• Yalın arka plan.
• Okunaklı yazı,
• Ürün tanımlanması,
• Büyük ilgi çekici resimlemeler,
en başta bulunması gereken unsurlardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder