5 Şubat 2011 Cumartesi

Renkler

Birde pazarlama, insanların ilgisini çekmekten bahsediyorsak sanırım renklerin aslında ne anlamlara geldiğindende bahsetmeliyiz... McDonalds yada Burger King mesela neden kırmızıyı tercih ediyor? Mavi logo kullanan firmalara hiç dikkat ettiniz mi? Yada köprü parmaklıkları?
KAHVERENGİ              
*Karşınızdakinin kendini resmiyetten  uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar.     
*Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.        
*İş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.
KIRMIZI
 *Kırmızı, iştah açar.
*Kırmızı  tansiyonu  yükseltir ve kan akışını hızlandırır.
*Dünyadaki gıda firmalarının hepsinin  logosunun  kırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, *Pizza Hut,  Mc Donald's,   Ülker, Burger King... Bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.
YEŞİL
 *Yeşil, güven verir.
*Yaratıcılığı   körükler.
*Çünkü rahatlatıcı ve  sakinleştiricidir.
*Yeşil alanlarda insanların daha az  mide  ağrısı çektikleri tespit edilmiş.
SİYAH 
*Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder.
*Hırsın da bir ifadesidir.
*Fonda  kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır.
*Işığı yok eder.
MAVİ
 *Sakinleştirici bir renktir,
*Batıda bu etkisi yüzünden  intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.
*Çocukların  yaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler.
LACİVERT
*Lacivert kozmik  bir renk olarak kabul edilir
*Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği  çağrıştırır.
*Mavi, ayrıca  yeme içgüdüsünü azaltan bir renktir.
*Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise  giyerler.  Neden dersiniz? O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası  logolarında   maviyi kullanırlar.
TURUNCU
 *Portakal rengi ise çabuk dikkati çeker.
*Portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir. 
GRİ
*Gri, diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliği, yavaşlığı ve  ciddiyeti   temsil eder.
*Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar,   kaloriferler... Devlette de her şey gridir. Yaratıcılığı öldürdüğü öne  sürülür.
BRONZ
*Bronz, genelde negatif bir etki yaratır.
*Tepki almak istediğinizde işe  yarar.
* Belki biraz da içki rengi ile benzeşmesi yüzünden içki reklâmlarında  kullanılır.
 *Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir şekil ve renk   kullandığını görürsünüz çünkü bu renkler altını ve parayı  çağrıştırır.
MOR
 *Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinçaltında  korkuttuğu  tespit edilen bir renktir.
PEMBE
 *Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha  rahat   hissettiğimizi tespit etmişler.
*İngiltere'de Boots ve Marks and  Spencer   mağazalarında tüm tezgâhtarların pembe gömlek giymektedirler
SARI
*Sarı, geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.
*Ayrıca Yol  çizgilerinin   beyazdan sarıya dönüştürülmesindeki sebep de sarının dikkat çekici bir  renk   olmasından kaynaklanır.
*Sanılanın aksine sarı beyazdan daha göz alıcı  bir renktir.
*Geçiciliğin ifadesi olduğu için de tüm dünyada taksiler sarıdır;  dikkat  çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye.
 *Araba kiralama firmaları  logolarında hep   sarıyı kullanırlar. "Ürün geçici, lütfen geri getirin." Demek  istiyorlar.
*O   yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarıyı kullanmaz.
(Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir.)
BEYAZ
*Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden eğer  üzerinde   fazla şaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklı  kıyafetleri   seçmelisiniz.
*Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder