26 Şubat 2011 Cumartesi

Düşünme Biçiminizi Değiştiren 6 Reklam

İngiliz yayın kuruluşu BBC, bugüne kadar yapılan reklamlar içerisinde en etkileyici olanlarını belirledi ve  "Düşünce Biçiminizi Değiştiren 6 Reklam" (Six Ads That Changed The Way You Think) başlığı adı altında yayınladı. Haberde çok az reklam kampanyasının bir ürünün algılanış şeklini değiştirme başarısı gösterdiği söylendi. İşte o reklamlar:


DeBeers: Dünyanın en büyük elmas üreticilerinden Güney Afrika merkezli DeBeers, 'evlenirken tek taş yüzük takılır' fikrini reklamlarıyla tüm dünyaya kabul ettirdi. Şirketin 1948 'de başlayan 'Elmas Sonsuza Kadar Yaşar' (A Diamond Is Forever) kampanyası 19. yüzyılın en etkili kampanyalarından biri oldu ayrıca bu kampanyadan önce nişan ve evlilik törenlerinde tektaş yüzük takma adeti yoktu.

  




Volkswagen: Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Alman Volkwagen, II. Dünya Savaşı sonrası reklamlarıyla Amerikan halkının zihnindeki olumsuz imajı silmeyi başardı. Volkwagen'ın Kaplumbağa olarak da tanınan otomobilleri, güçlü Amerikan otolarının yanında şekli ve olumsuz imajı nedeniyle çok başarılı olamıyordu. Ancak 1959'da başlatılan 'Küçük Düşün' (Think Small) kampanyası aracın gizlenmesi gereken yönünü ön plana çıkararak reklama mizah ve zekayı kattı.
  


Marlboro Man: Marlboro Man kesinlikle ilk ikonik reklam figürü değildi, 1939'da Coca-Cola reklamları da şişman, neşeli ve kırmızı giysili Noel Baba imajını ortaya çıkardı, daha önceki Noel Baba çizimleri zayıf ve sert hatlı idi. Fakat Marlboro Man hepsinden biraz daha fazlasını yaptı. Daha önce kadın sigarası olarak tanınan Marlboro markasına maço bir imaj kazandırdı. Kampanya çok başarılı oldu ve 1955'de, 2 yıl içerisinde Marlboro'nun satışları 300% arttı.



Nike: Spor ayakkabılar arasında çok fark olmasa da ABD'de küçük şirket olarak başlayan Nike başarılı reklam kampanyaları ile dünya devi oldu. Nike büyük çıkışını tasarım yerine fikri ön plana çıkarak 'Yalnıza Yap' (Just Do It) sloganı ve reklamıyla yakaladı.


     

Absolut Vodka: Absolut, daha önceleri bir pazarı olmayan votkayı reklamla popüler yaptı. 1981'de başlayan reklamlarında kendi votka şişeleri ve İngilizce 'absolute' (mutlak) kelimesiyle oynayarak markasını uluslararası hale getirdi.

  

ABD Başkanı Lyndon Johnson: BBC en önemli reklamlar arasında ABD Başkanı Lyndon Johnson'ın 'Papatya' adlı seçim kampanyasını da gösterdi. Reklamda tarlada elinde çiçekle oynayan kızın gözüne kamera yaklaşıyor ve sonra patlayan bir atom bombası görülüyor. Herkesi korkuttuğu için başarılı sayılan bu reklam sırasında bir dış ses 'Evde oturmayın, risk çok fazla.' (The stakes are too high for you to stay home.) diyerek oy istiyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder