Pazarlama genel tabiriyle; firmaların, hangi malların veya hizmetlerin müşterilerinin ilgisini çekeceğini tayin etmeleri ve satışlar, iletişim ve işletme idaresi geliştirmeleri için stratejileri belirlemeleri sürecidir, bireylerin ihtiyaç ve arzularını karşılamak için yapılan bir değişim işlemidir.
Pazarlama işletmelerin başarısı için hayati önem taşıyan vazgeçilmez bir unsurdur. İyi bir pazarlama işletmenin ve ülkenin başarısı yanında etkili bir üretim içinde gereklidir. Sağlıklı bir pazarlama anlayışı, sağlıklı bir grup kültürü gerektirir. Bu kültür; tüketiciye, müşteriye, pazara ve topluma ne türlü bakılması gerektiğini gösteren ve teşekkül çalışanları tarafından paylaşılan değer ve inançlar bütünüdür.
Ve Geçmişten Bugüne Pazarlama Anlayışı
Üretim Anlayışı, en eski pazarlama anlayışıdır. Bu dönemlerde, işletmenin ana sorunu üretimi artırmak için yollar bulmaktı. Temel hedef, verimlilikte, teknolojide ilerleyerek üretimi artırmaktı.
Üretim Anlayışı, en eski pazarlama anlayışıdır. Bu dönemlerde, işletmenin ana sorunu üretimi artırmak için yollar bulmaktı. Temel hedef, verimlilikte, teknolojide ilerleyerek üretimi artırmaktı.
Satış Anlayışı, Üretimin bol, tüketicinin kıtlaştığı dönemdir. Bu dönemde firmaların problemleri, talebin yetersizliğidir. Bu dönemdeki düşünceler ; “ üret, reklam yap; satılır ve kâr elde edilir” şeklinde özetlenebilir. Üretim anlayışı evresindeki kâr anlayışı, üretimden doğan kâr; satış anlayışı evresindeki ise, satıştan doğan kâr anlayışıdır.
Pazarlama Anlayışı: Teknolojik ve toplumsal dönüşümlerin hızlandığı, rekabettin arttığı ve tüketici isteklerinin donduğu bir dönemde ise, satış mantalitesi ne talebi artırmaya nede yeni talepler oluşturmaya yetti. İşte bu kısır döngüden kurtulmak için pazarlama anlayışı ortaya çıktı ve gelişti.
Sosyal Pazarlama Anlayışı, Tüketici hoşnutsuzluğu, çevre sorunları, doğal kaynakların tükenme tehlikesi, politik ve hukuki etkiler pazarlama yönetimini beşeri ve toplumsal sorumluluk anlayışı ile hareket etmeye yöneltmiştir.
Global Pazarlama Anlayışı. Globalleşen dünyayla birlikte ekonomilerin ölçeklerindeki büyüme, şiddeti artan uluslararası rekabet ve iletişimin görülmemiş bir ivme kazanmasıyla olgunlaşan tek dünya pazarı olgusudur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder