27 Şubat 2011 Pazar

Markada Müziğin Tadı

Bugün aylık iş ve ekonomi dergisi İnfomag'ın 2011/02 sayısından Sayın Nesrin Koçaslan'ın bir yazısını paylaşmak istiyorum. 


"Kimisini dinlediğinizde çocukluğunuz aklınıza gelir kimisinde kalkıp dans edersiniz... Eğer marka isterse reklam müziklerini tüketici ile arasında bağ kurmada etkili bir silah haline dönüştürebilir.


Kısa süre yayında kalan bir reklamı tüketicinin hafızasında tutmak pek kolay değildir. Ancak o reklam kampanyasına ritmi, sözleri birbirini tutan, bir de ürünle bir araya geldiğinde sırıtmayan harika bir müzik koyarsanız reklam filmi tadından yenmez... Hafızalara yerleşir... Reklam filmleri unutulsa da  müzikleri asla unutulmaz... Hatta bazı reklam müzikleri sizi çocukluğunuza bile götürür. Örneğin;






Bu reklam müziklerinin pek çoğunun tek bir karesini bile hatırlamazken müziklerinin ezberimizde olması ne ilginçtir değil mi?

Çünkü yapılan bir araştırmaya göre müziğin insan davranışları ve psikolojisi üzerinde oldukça etkili olduğu kanıtlanmış. Tüketicinin bu davranış biçimini çok iyi bilen ajanslar ve markalar da geçmişte olduğu gibi günümüzde de reklam müziklerini kampanyaları içerisinde etkin bir şekilde kullanıyorlar. Aslında markalar için küçük ama önemli bir detay olan reklam müzikleri bugün içerisinde onlarca şirketi barındıran hızla büyüyen bir sektöre dönüşüyor.

Etkili Silah
...
Müzik yarattığı ruh haliyle tüketiciyle marka arasında güçlü bir bağ kurar. Markanın bu bağı nasıl kurduğunun ise önemi oldukça büyüktür. Marka bu bağı bazen bir nesneyle, bazen bir renkle bazen de müzikle kurar. Özge Yılmaz'da bu konuyu şu şekilde onaylıyor: "Martin Lindstorm'un 'Markanı Parçala' teorisinde de değindiği gibi bir Coca Cola şişesini yere atıp yüzlerce parçaya ayırsanız bile tek bir parçasından hangi markaya ait olduğunu anlarsınız. Müzik de, marka için en önemli elementlerden biri. Coca Cola'nın cam şişesiyle, Tiffany & Co'nun mavisiyle yarattığı özdeşleşmeyi, Nokia müziğiyle yaratarak rakiplerinden ayrışmayı başardı.

Marka Kimliğine Göre Müziğini Seç!
...
Markanın mümkünse tüm ürünlerinde kullanılabilir jingle'lar tercih edilmesi çok daha tutarlı bir marka stratejisi. Yılmaz markaların bu şekilde tüketicisiyle daha güçlü bir bağ kuracaklarının altını çiziyor: "Özellikle banka, GSM, hıda gibi rekabetin oldukça yoğun, tüketici güveninin marka önceliklerinden olduğu sektörlerde, müzik oldukça etkili bir silaha dönüşebilir."
...

Yazının bu kadarının anlatmak istenileni zaten anlattığını düşünüyorum ve lafı fazla da uzatmadan unutulmayan reklam müziklerini paylaşmak istiyorum. İyi seyirler :)








Ve son olarak benim paylaşmak istediğim bir reklam, eminim hepinizin aklındadır :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder