18 Mayıs 2011 Çarşamba

Şirket ve Marka İsmi Seçmek

İlk başta şirketi kur, şirkete isim bul. Ürün veya hizmet piyasaya sun, ona isim bul, markanı oluştur. Peki nasıl bir isim seçmeliyim, ürün veya hizmetimle nasıl bağlantı kurabilirim, çağrışımı nasıl sağlarım? 


Öncelikle araştırmalardan bahsedelim, marka ismi seçerken her ülkenin ilk harf için seçimi değişkenlik gösteriyor. Mesela ABD'de C ve S harfleri daha çok tercih edilirken Türkiye'de marka isimleri S-Ş, T ve A harfleri ile başlıyor.   


Peki şirket ve marka ismi seçerken hangi kriterleri göz önünde bulundurmalıyız?
-İlk olarak hatırlanma olasılığı yüksek ve anlamlı bir isim olmalı.
-İkinci kriter ise, seçilen ismin başka bir şirket veya markayı çağrıştırmaması.
-Ve son olarak, başka bir dilde uygunsuz anlamı olan bir isim olmaması gerekiyor.


Marka ismi seçimi o kadar önemli ki, isimleri belirlemek için şirket içi çalışma birimleri kuruluyor, reklam ajansları bunun için özel çalışmalar yürütüyor, şirketler marka danışmanlarının yardımını alıyor. Bazı şirketler de çalışanları yada müşterileri arasında marka ismi belirlemek için yarışmalar düzenliyor.


Farklı ülkeler ve farklı diller, kültürel zenginlik anlamına geliyor. Yerel markalarda isim konusunda çok fazla sorun yaşanmazken, dünya markası olmayı hedefleyen markaların isim seçerken oldukça dikkatli olmaları gerekiyor. Marka isimleri kültürle bağlantılıdır fakat pazarda daha tarafsız isimlerle bulunmak gerekiyor, bu nedenle Japonlar, kendi dillerinde zor söylenen isimlerini değiştirip Panasonic, Fuji gibi isimler seçtiler.


Şirket ve marka ismini belirledikten sonra sıra sloganlara geliyor :) Daha önce unutulmayan ve başarılı slogan örneklerini, nasıl ortaya çıktıklarını anlatmıştım, konuyu biraz daha detaya indirerek önümüzdeki günlerde tekrar buluşmak üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder