11 Mayıs 2011 Çarşamba

Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz (Mı?)

Uzmanlar 118 li numaraların yeni bir sektör yaratacağını , geniş bir istihdam sağlayacağını ve giderek büyüyeceğini bekliyorlardı fakat reklamlarının bu kadar ses getireceği ve konuşulacağı kimsenin aklına gelmemişti.
10, 18, 32, 33, 42, 55, 80 ve daha karşımıza çıkacak olan niceleri. 


Giderek kızışan pazardaki reklam filmlerinin büyük  bir çoğunluğunun "eğlenceli jingle'lar" üzerine yoğunlaştığı sektörde markaların kimi zaman ünlü yüzlerle, kimi zaman ünlü seslerle, kimi zaman da ünü bu reklamlar vasıtasıyla kazanan isimlerle çalışmayı tercih ettiğini görüyoruz. Kimi markalar da reklamda "jingle" yerine bir "slogan" ile ortaya çıkmayı tercih ediyor. 


Çoğu kişinin eleştirisine maruz kalan bu reklamlara rağmen 118'li numaralar gayet revaçta. Mesela sosyal medyada 11833 reklamını beğenmeyenlerin oranı %54 imiş. Fakat aynı araştırmada yer alan konuşma analizine göre 11833 rakiplerine göre açık ara farkla öndeymiş. Reklamın kısa zaman düşünülünce kötüsü olmuyormuş, fakat bu liderliği koruyabilecekler mi, uzun dönem ele alındığında kötü reklam diye bir şey var mıymış bunu da zaman gösterecek.


Tepki alan 118'li reklamlardan bir kaçı: (Artık saçınızı mı yolarsınız yoksa arar reklamın kötüsü olmaz mı dersiniz, onu da siz bilirsiniz)


11833

11818

11880

11810

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder