İşte Başarılı Kampanyanın 7 Sırrı:
1. Tüketicinizi iyi tanıyın. Hangi müşteri, hangi fiyattan satın almaya hazır iyi belirleyin.
2. Markanızın kimliğiyle ve şirket stratejinizle uyumlu kampanya kararları verin.
3. İndirimleri sadece satış ekiplerinin işi olarak görmeyin.
4. Müşterinin ilgi duyacağı promosyonlar düzenleyin.
5. Hangi ürünün kampanyalı olacağına iyi karar verin.
6. Kampanyaları beklenti olmaktan çıkarmak için aynı dönemlerde düzenlemeyin.
7. Kampanyalarınızı rakiplerinizden farklılaştırın, mümkün olduğunca özel kılın.
Peki Başarılı Kampanyalar Ne Kazandırıyor?
Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, "Tüm yıla yayılan kampanyalarda yüzde 30-200 arası artış olurken yüzde 25 indirim kampanyasında yüzde 600 artış yaşadık. Daha geniş kitlelere ulaşabiliyoruz." dedi.
-Yeni Müşteri :
Hyundai Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Ağaççıoğlu, "Bu tip çalışmalarla ürün bilinirliğimiz artıyor, pazara daha fazla nüfuz ediyoruz." diye konuşuyor.
Goldaş CEO'su Sedat Yalınkaya, "Kampanyalar, satışlarımızı artırdığı gibi müşteri kitlemizi de büyütüyor, bize yeni ve sadık müşteriler kazandırıyor." diyor.
-Çapraz Satış :
Indesit Company'nin Pazarlama Müdürü Elif Tercan ise başka bir avantaja dikkat çekiyor: "Bir üründe yapılan kampanya, mutlaka satış noktasındaki trafiği arttırdığı için diğer ürünlerin de satışını kolaylaştırıyor. 'Çapraz Satış' olarak adlandırdığımız bu fırsatı değerlendiriyoruz."
Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer de ona katılıyor: "Kampanyalar, yeni tüketicilere ulaşmamız açısından önemli."-Pazar Payı :
Profilo dayanıklı Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Bahriye Bayrak Tavukçuoğlu ise pazar paylarına etkisini anlatıyor: "Yoğun rekabetçi bir pazarda, pazar payımızı arttırabilirsek bunu başarılı satış kampanyalarımıza borçluyuz. Satış adetlerimiz geçen yıla göre yüzde 35 arttı."
-Tüketici İletişimi :
Vestel Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Yücel'in görüşleri şöyle: "Artık markalaşmanın parametreleri tüketici odaklı olmaktan geçiyor. Üstelik tüketici promosyonları takip ediyor. Ürün-fiyat yönetimi, merkezinde tüketicinin ihtiyaçları olan bir ilişki yönetimine dönüştü. Biz de 2010'da tüketiciyle iletişimimizi tüm dünyaya yaydık."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder