15 Mayıs 2011 Pazar

Volkswagen BlueMotion

Ve bir gerilla pazarlama (guerilla marketing) örneği daha. Daha önceki yazılarımı okumayanlar için kısaca gerilla pazarlamadan bahsetmek istiyorum. 


Gerilla pazarlama, alışılmışın dışında taktiklerle ve beklenmeyen yerlerde, zamanlarda yürütülen pazarlama kampanyalarına verilen isimdir. Ayrıca gerilla pazarlama bir kerelik bir aktivite değil bir süreçtir.


DDB Berlin, Almanya tarafından hazırlanan çok başarılı bir tanıtım kampanyası gördüm. Fikir kriz zamanlarında müşterilerin tasarruf etmeyi daha çok önemsedikleri mantığıyla ortaya çıkmış. Kampanyada, 50 ve 100 Euro banknotların üzerine birer damga ile bir Volkwagen BlueMotion ile kaç kilometre yol gidebilecekleri basılmış. Aynı zamanda paranın üzerindeki Avrupa haritası üzerinde de bu mesafe gösteriliyor. 


Örneğin 50 Euroluk banknotların üzerinde: 
"Golf BlueMotion ile 980 km sadece 50 Euro, www.bluemotion.de yazıyor.

3 hafta ve damgalanan 5.000 banknottan sonra kampanya 50.000 kişiye ulaşıyor ve sitenin tıklanma oranı %14 artıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder