16 Mayıs 2011 Pazartesi

Kişisel Marka Olmak

Kişisel markalaşma aslında sizin kendinizi, başkalarının sizi tanımlamasından önce tanımlamanızdır diye bir yazı gördüm ve neden bu konuya daha önce değinmediğimi sordum kendime, sanırım artık vakti geldi :) 


Kişisel marka aslında günümüze ait bir kavramdır ve bizi geleceğe taşımayı sağlar ve kişilerin kendilerini daha görünür, dışarıdan daha fark edilir olmasını sağlar.


Kişisel marka yaratırken, karşınızdakinin algılarını kolaylıkla şekillendirebilirsiniz, bunun için de güçlü yönlerinizi, değerlerinizi, hedeflerinizi ve kişiliğinizi anlaşılır bir şekilde ortaya koymak yeterlidir. 


Kişisel Marka Olabilmek İçin;


Kural 1: Uzmanlaşma - Bir konuda çok bilgili, çok güçlü ya da çok yetenekli olmaktan bahsediyorum. Mükemmel bir kişisel marka bir konuya, alana konsantre olmalıdır.


Kural 2: Liderlik - Konsantre olduğunuz konuda kişisel marka olmak demek, diğerlerinin sizi o uzmanlık alanının lideri şeklinde algılamasıdır. Liderlik algısı mükemmellik, pozisyon ve bilinilirliği de beraberinde getirecektir.


Kural 3: Kişisellik - Kişiliğinizi marka için değiştiremezsiniz. Yeni bir şey yaratmaya çalıştığınızda mutlaka bir yerlerde açık verip marka imajınızı zedelersiniz. Kendiniz olmayı bırakmayın.


Kural 4: Farklılık - Rakiplerinizden farklı olmak zorundasınız. Ortalama olmak kimsenin dikkatini çekmez, farklı olmayan fark edilemez. Farklılıklarınız, markanızın diğerlerinin zihninde algılanması için en temel araç olacaktır.


Kural 5: Görünürlük - Başarılı bir kişisel marka sürekli göz önünde olmalıdır. Göz önünde olduğunuzda, diğerlerine göre daha çok tercih edildiğiniz algısını doğurursunuz. 


Kural 6: Birlik - Çizeceğiniz marka imajının düşünce, hareket, giyim ve tarzınızla desteklenmesi gerekir. Bu birlik bozulduğunda marka imajı için vermeye çalıştığınız mesaj kirlenecektir.


Kural 7: Devamlılık - Kişisel markaların yaratılması yıllar sürer, bir anda olabilecek bir şey değildir. Bu yüzden asla bırakmayın, değiştirmeye çalışmayın, sabırlı olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder