10 Nisan 2011 Pazar

Pazarlama ve PR İçin Bloglar

Bugün David Meerman Scott tarafından yazılmış "Pazarlama ve İletişimin Yeni Kuralları" (The New Rules of Marketing&PR) isimli kitabın bazı bölümlerinden bahsetmek istiyorum.


İnternetten önce pazarlama, markalama ve reklamdan ibaretti. Fark edilmeye bağlıydı. Yek yönlüydü ve sadece ürün satmaya yönelikti. İletişim, medya ve analistler aracılığı ile yapılıyordu ve pazara doğrudan ulaşmak mümkün değildi. İnternet pazarlamanın ve iletişimin kurallarını değiştirdi. Artık hedef kitlenin duymak istediği mesajları pazarın en küçük dilimine bile ulaştırmak mümkün.


Teknoloji, kişisel ya da kurumsal görüşleri pazara sunmanın çok kolay ve etkili bir yolu olduğu için bloglar (yani orjinal adıyla Webloglar) içerik sahnesinde öne çıkmıştır. Kolay kullanımlı blog yazılımı ile herkes sadece birkaç dakika içerisinde profesyonel görünümlü bir blog yaratabilir. Pazarlama ve PR çalışanlarının pek çoğu, bloglar hakkında bilgi sahibidir ve bunların birçoğu şirketleri, ürünleri ve yöneticileri hakkında bu yeni araçta neler söylendiğini takip etmektedir. Önemli sayıda insan da pazarlama amaçlı blog yayıncılığı yapmakta ve bazıları şaşırtıcı başarılar elde etmektedir. Peki ama nasıl?


Bloglara ve blog yayıncılığına başlarken bunları kullanmanın üç farklı yolunu düşünmelisiniz:
1. Milyonlarca insanın siz, içerisinde satış yaptığınız pazar, şirketiniz ve ürünlerinizle ilgili neler söylediğini izlemek için.
2. Başka insanların bloglarına yorumlar yazarak bu konuşmalara katılmak için.
3. Kendi blogunuzu yaratıp, yazarak bu konuşmalara başlamak ve konuşmaları şekillendirmek için.


Evet şimdi denemenin tam zamanı, ne hakkında olursa olsun, ne için olursa olsun bir blog yaratmak artık çok kolay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder