9 Şubat 2012 Perşembe

Açıkhava Reklamlarının Medya Planlaması

Planlama ve yürütme açısından açıkhava reklam medyasının diğer reklam medyalarıyla bazı benzerlikleri ve farklılıkları vardır. Bunların en önemlisi, açıkhava reklamı medya planlaması, bir reklam planlaması yaparken kullanılan ikincil bir araçtır. Açıkhava reklam planlamasını yaparken;
• Pazarlama stratejileri tam belirlenmeli.
• Hedef kitle iyi belirlenmeli,
• Proje bütçesi tam hesaplanmalıdır.

1. Verilecek Mesajlar Net ve Açık Olmalıdır: 
Açıkhava reklamcılığı doğru bir şekilde uygulandığında etkisi büyük bir reklam aracıdır. Verilecek mesajlar kısa ve özlü olmalı, doğrudan hedefe ulaştıracak nitelik taşımalıdır. Dolambaçsız bir şekilde anlatılmak isteneni anlatmalı, bir hatırlatma aracı olduğu unutulmamalıdır. Reklamın mesajını alması beklenen kişilerin beklentisini ilk bakışta karşılayabilmelidir.

2. Hedef Pazar İyi Belirlenmelidir:  
Açıkhava reklamlarının diğer reklam araçlarını tamamlayıcı etkisi olduğu unutulmamalıdır; bu nedenle hedef pazar ve pazarın yapısı iyi özümsenmelidir.

3. Taslak özenil Hazırlanmalıdır: 
Verilecek mesajın oluşturulmasından önce ürünü çarpıcı bir şekilde tanıtmak için mesajın verileceği ortam dikkatlice hazırlanmalıdır. Yazımda kullanılacak harfler, büyüklükleri, renkleri, fondaki sadelik, renklerin birbiri ile uyumu gibi kriterler göz önüne alınmalı ve aykırılıklardan kaçınılmalıdır,

Etkili bir açıkhava reklamında;
• Kısa metin
• Çarpıcı ve uyumlu renkler.
• Kısa sözcükler,
• Yalın arka plan.
• Okunaklı yazı,
• Ürün tanımlanması,
• Büyük ilgi çekici resimlemeler, 
en başta bulunması gereken unsurlardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder