8 Şubat 2012 Çarşamba

Açıkhava Reklamlarının Dezavantajları

1. Yaratıcılığın Sınırlı Olması ve Düşük İlgi: 
Açıkhava reklamlarında, bir anlık görüşten, bir anda reklamın göze çarpmasından ve etkisinin kısa olmasından kaynaklanan ilgi kaybı söz konusu olabilir. Reklamdaki birçok simge, resim vb. 10 saniyeden daha kısa bir süre göze çarpar ve etkisini kaybeder.

2. Görüntü Kirliliği: 
Açıkhava reklamlarının, görülme olasılıkları yüksek olduğundan insanların yoğun olduğu yerlerde bulunması tercih edilmektedir; bu da reklamların belirli bölgelerde aşırı yoğunlaşmasına neden olmuştur, Reklamların belirli alanlarda, bölgelerde yoğunlaşması, algıda seçiciliği azaltmış ve ilginin azalmasına neden olmuştur. Bu gibi talep düşüklüklerinin önlenmesi için reklam şirketleri yeni alanlara yönelmişler ve görüntü kirliliği yaşanmasına, verilmek istenen etkinin de tam tersine dönmesine neden olmuşlardır.

3. Değişken Maliyetler: 
Açıkhava reklamcılığında gelişen yeni teknikler ve bunların uygulanması, yeni trendler ile birlikte ileri teknoloji ürünü reklam araçlarının kullanılması reklam maliyetlerini yükseltmiştir.

4. Pazar Segmentlerindeki Değişim: 
Günümüzde pazarların kendi içerisinde küçük segmentlere ayrıldığı gözönüne alınırsa, açıkhava reklamları bu segmentlere değil kitle hedeflerine yönelmektedir.

5. Ölçme ve Değerlendirmenin Zorluğu: 
Reklam mecraları içinde ölçüm yapmanın en zor olduğu alan açıkhavadır. Bunun en önemli nedeni ise hedef kitlenin hareketli olmasıdır. Televizyon veya gazetede olduğu gibi belli bir noktaya, belli bir süre dikkat verilememektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder