1. Yaratıcılığın Sınırlı Olması ve Düşük İlgi: 
Açıkhava reklamlarında, bir anlık görüşten, bir anda reklamın göze 
çarpmasından ve etkisinin kısa olmasından kaynaklanan ilgi kaybı söz 
konusu olabilir. Reklamdaki birçok simge, resim vb. 10 saniyeden daha 
kısa bir süre göze çarpar ve etkisini kaybeder.
2. Görüntü Kirliliği: 
Açıkhava reklamlarının, 
görülme olasılıkları yüksek olduğundan insanların yoğun olduğu yerlerde 
bulunması tercih edilmektedir; bu da reklamların belirli bölgelerde 
aşırı yoğunlaşmasına neden olmuştur, Reklamların belirli alanlarda, 
bölgelerde yoğunlaşması, algıda seçiciliği azaltmış ve ilginin 
azalmasına neden olmuştur. Bu gibi talep düşüklüklerinin önlenmesi için 
reklam şirketleri yeni alanlara yönelmişler ve görüntü kirliliği 
yaşanmasına, verilmek istenen etkinin de tam tersine dönmesine neden 
olmuşlardır.
3. Değişken Maliyetler: 
Açıkhava reklamcılığında 
gelişen yeni teknikler ve bunların uygulanması, yeni trendler ile 
birlikte ileri teknoloji ürünü reklam araçlarının kullanılması reklam 
maliyetlerini yükseltmiştir.
4. Pazar Segmentlerindeki Değişim: 
Günümüzde 
pazarların kendi içerisinde küçük segmentlere ayrıldığı gözönüne 
alınırsa, açıkhava reklamları bu segmentlere değil kitle hedeflerine 
yönelmektedir.
5. Ölçme ve Değerlendirmenin Zorluğu: 
Reklam 
mecraları içinde ölçüm yapmanın en zor olduğu alan açıkhavadır. Bunun en
 önemli nedeni ise hedef kitlenin hareketli olmasıdır. Televizyon veya 
gazetede olduğu gibi belli bir noktaya, belli bir süre dikkat 
verilememektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder