2 Mart 2011 Çarşamba

Pazarlamak İçin Konuş Onunla

Bugünde daha önce kısaca bahsettiğimiz 'ağızdan ağıza pazarlama' üzerinde durmak istiyorum. 


Bir ürünü en iyi şekilde pazarlamak istiyorsanız bolca konuşulmasını sağlayın. Konuşan insanlar ne kadar sosyalse, yaratmak istediğiniz etki o kadar artar. 


Genel pazarlama ilkelerine göre ürününüzü tanıtmak için 'ağızdan ağıza' yöntemini kullanmak istiyorsanız, konuşacak kişilerin konu hakkında yeterince bilgi sahibi olduklarından emin olmalısınız fakat yapılan geniş kapsamlı saha deneylerine göre 'uzmanlara veya marka öncülerine ihtiyaç yok, sadece konuşmayı seven sosyal insanlara ihtiyaç var.' Bu yorum INSEAD'in pazarlama doçenti Andrew Stephen tarafından özellikle bir lüks güzellik ürünleri markasının çıkardığı yeni bir tırnak cilasının piyasaya sürülmesi hakkında yapıldı. Ağızdan ağıza pazarlama, ürünün üç ayaklı reklam kampanyasının bir parçasıydı: Tirajı 2.5 milyon olan bir moda dergisine verilen tam sayfa ilanlar, gazetelerin pazar eklerine verilen yaklaşık 2 milyon insert ve She Speaks sitesinin 4 bin 315 üyesine yönelik çevrimiçi reklamlar. Her bir reklam yeni ürünü denemeleri için 1 dolarlık indirim kuponu içeriyordu ve kupon numaraları araştırmacıların izlerini sürebilmeleri için kodlanmıştı. Sonuçlar şaşırtıcı oldu. Moda dergisi ve gazete eklerinden oluşan basılı medyada kuponlardan elde edilen geri dönüş 1%'den azdı oysaki viral pazarlamada geri dönüş oranı 12% oldu. Bu şu gerçeği ifade ediyor: Basılı ilanlar marka bilinirliğini arttırabiliyor, fakat tırnak cilası aldırtamıyor.


Viral Pazarlama Vahşi Batı Gibi


Günümüzün zorlu ekonomik koşullarında, çevrimiçi viral ve sosyal medyayı sıkı reklam ve pazarlama bütçeleri sorununa doğru bir cevap olarak düşünmek cazip geliyor. Fakat bunlar tüm pazarlama planınızın bir parçası ve pazarlama stratejinize bağlı olmalı. Belli bir zaman diliminde müşterilerinizin kimler olmasını istediğinizi ve satış hedeflerinizin ne olduğunu bilmelisiniz. Karışımı doğru yapmalısınız. Viral pazarlama hala biraz vahşi batı gibi; çok fazla işlenmemiş fırsat var, fakat önemli olan onları nasıl ele alıp kullanacağınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder