5 Şubat 2011 Cumartesi

Reklam

Reklam bir mal, ürün veya hizmete ilişkin bir mesajı çeşitli medya yöntemlerini kullanarak hedef kitlerere tanıtmak için yapılan plan ve eylem bütünüdür.
Pazarlamanın dört bileşiminden biri olan (Marketing's 4P) tutundurmanın içinde yer alır. (Marketing's 4P : Price, Product, Promotion, Place yani fiyatlandırma, ürün, tutundurma ve dağıtım) Günümüzde Philip Kotler sayesinde satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler'in müşteriye odaklı anlayışı, 4C'ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır.
Reklam pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptir.Ürünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan süreçte önemli rol oynar.Ürüne aşinalık kazandırılması, tanıtılması ve kullandırılması amaçlarını güder ancak ürün odaklı olması şart değildir. Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturulmasına yardımcı olmak adına da kullanılabilir.
İşte bunları başarabilmiş reklam örnekleri:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder